Waarom een contentstrategie cruciaal is voor succes in het digitale tijdperk

In het huidige digitale landschap is content koning. Bedrijven, merken en organisaties van elke omvang en branche maken gebruik van content om hun online zichtbaarheid te vergroten, klanten aan te trekken en hun doelgroep te betrekken. Maar content maken zonder een duidelijke strategie kan leiden tot een verspilling van tijd en middelen. Vaak wordt er nog wel vol enthousiasme begonnen. Met goede bedoelingen, maar zonder duidelijke strategie. Als succes vervolgens uitblijft stopt de contentstroom vaak ook. Een goed contentmarketingbureau zorgt voor een succesvolle contentstrategie. Wij vertellen je graag hoe en waarom.

 

Medewerkers zijn bij omdat de contentstrategie werkt

Met een contentstrategie kun je gericht produceren

Zonder een contentstrategie kan het maken van content chaotisch en inefficiënt worden. Door het plannen en organiseren van je contentproductie kun je ervoor zorgen dat je jouw tijd en middelen effectief gebruikt. Niet alleen dat: omdat bij een goede strategie vooraf uitvoerig is nagedacht over het hoe en waarom zal de kans op succes toenemen.

Je zorgt voor consistentie

Het borgen van je merkidentiteit, stijl en tone of voice maken allemaal onderdeel uit van je contentstrategie. Het effect hiervan is dat je op alle gebieden consistentie gaat leveren: herkenbare content in een duidelijke huisstijl en in lijn met je missie en visie. Op deze manier zul je lezers aan je binden en je imago versterken.

De prestaties van je content zullen beter zijn

Zonder gedegen contentstrategie schiet je eigenlijk met losse flodders. Af en toe zal er misschien een voltreffer tussenzitten, maar is dat dan niet meer geluk dan wijsheid? Dankzij je strategie wéét je waar kansen liggen en hoe je hierop in kunt spelen. De prestaties van je content zullen simpelweg beter zijn.

Je weet wat je moet meten

Je strategie draait niet alleen om voorbereiding en productie. Omdat je aan de hand van je contentstrategie bewuste keuzes maakt, wil je ook weten wat het resultaat van die keuzes is. Je weet waar je op wilt meten en sturen. Dit legt een solide fundament voor een continue focus op optimalisatie en verbetering.

Inspelen op de behoeften van je doelgroep

Hoe weet je zonder goede contentstrategie waar je doelgroep op zit te wachten? Het enige waar je dan op af kunt gaan is je gut feeling, en hopelijk wat ervaring. Hoe fijn is het om te weten waar je doelgroep echt naar zoekt en wat hen echt boeit? Dit is één van de belangrijkste aspecten waar je met een strategie op inspeelt.

Hoe werkt een contentstrategie dan?

Een goede contentstrategie maken, betekent dat je met veel verschillende aspecten rekening moet houden. Heb je behoefte aan expertise? Wij staan voor je klaar.

Een contentstrategie begint met een uitgebreide inventarisatie. Wij willen je graag leren kennen en vragen je het hemd van het lijf. Dat doen we uiteraard op een manier waar je energie van krijgt. Je wordt aangezet tot nadenken en dat is goed. In deze fase brengen wij onder andere in kaart:

  • Waar sta je voor en wat wil je uitdragen?
  • Wat zijn je expertisegebieden?
  • Hoe onderscheid jij je van de concurrentie en hoe kan dat in content tot uiting komen?
  • Wie is je doelgroep? Wat kun je hen meegeven?

Werken aan een goede contentagenda

Vervolgens is het zaak om concrete onderwerpen uit te gaan denken. Dat doen we in de vorm van een contentagenda. Dit zorgt voor houvast. Je weet voor een langere periode waar je over gaat publiceren en wanneer je dit doet. Dit is één van de belangrijkste onderdelen van je strategie. Waarom? Wat er vaak mis gaat zonder hulp van een specialist is dat alle ideeën niet worden gestructureerd. Op die manier komt er nooit een duurzame en succesvolle contentstroom op gang.

Wij publiceren content waar je doelgroep enthousiast van wordt

Natuurlijk voeren wij jouw contentstrategie ook uit. Wij schrijven content waar je doelgroep enthousiast van wordt, met de gewenste insteek. Informeren, amuseren, activeren: het kan allemaal. Je wordt volledig ontzorgd: wij kunnen je complete contentstrategie op ons nemen. Van het sparren en brainstormen tot het onderzoeken en analyseren, plannen, produceren, meten, optimaliseren…. en het volgende punt…

Goede distributie maakt content écht king

Je content plaats je – uiteraard – op je eigen website. Daarnaast gebruik je jouw eigen kanalen zoals social media om je content te distribueren. Wij kunnen meer voor je betekenen. Goede contentdistributie maakt ook onderdeel uit van een succesvolle contentstrategie. Waar kan jouw content nog meer onder de ogen worden gebracht om nog meer mensen te bereiken? Onder andere met behulp van gastblogs op aansprekende platforms van derden zorgen wij voor maximale exposure en de kers op de taart qua effectiviteit van jouw contentstrategie.

Hulp nodig met je contentstrategie? Wij staan voor je klaar

Wil jij echt gaan scoren met je content? Dat begint bij een gedegen contentstrategie. Heb je hier hulp bij nodig? Neem vrijblijvend contact met ons op om kennis te maken. We nemen graag de tijd om je vragen te beantwoorden en na te denken over de mogelijkheden. Voel je een klik? Dan gaan wij graag aan de slag om voor jou – en met jou – een succesvolle contentstrategie te ontwikkelen en uit te voeren.

Vrijblijvende offerte van Jouw Tekstbureau

7 + 12 =